FOBIS® ERP

voor commercie, administratie, logistiek en management

Naast standaardprocessen als in- en verkoop, en voorraadbeheer, zijn ook bijvoorbeeld recepturenbeheer, F-trace en EDI opgenomen in de modules van FOBIS® ERP. Heeft u meerdere vestigingen? Speciaal daarvoor is er een multisite-omgeving. Wij richten uw  automatisering in naar uw wensen, zodat deze naadloos aansluit bij uw processen.

Onderdelen van FOBIS® ERP

Wat biedt FOBIS® ter ondersteuning van de administratieve processen?

Onder andere:

  • Orderfuncties: zoals dag- en weekorders, orders ten behoeve van specifieke klantgroepen; retail en/of industrie
  • Een prognosticerings-module waarmee u toekomstige verkopen kunt voorspellen op basis van de historie
  • Vrij toegankelijke databasestructuren dankzij koppelingen
  • Beoordelen van leveranciersperformance op basis van kwantitatieve en kwalitatieve kenmerken
  • Recepturenbeheer met ingrediënten, voedingswaarde en allergenen declaraties berekening
  • Snittenbeheer en vierkantstelling berekening
  • Diverse factureringsmethoden met zeer flexibele inrichting van prijzen, reclames, staffels, kortingen en verkoopkosten
  • Kostprijsbewaking op basis van voor- en nacalculatie
  • Voorraadbeheer en voorraadadministratie (inclusief vrieshuisafhandeling)
  • Emballage-afhandeling met statiegeldregeling en diverse facturerings- en verantwoordingsmethoden
  • Een beschikbaarheidsplanning om op een hoog aggregatieniveau productie en voorraad op elkaar af te stemmen
  • Klachten-/claimafhandeling op basis van factuurhistorie, of actuele orders integreren met facturering en managementinformatie
  • Krachtige, flexibel in te richten, interfaces met financiële systemen
  • Uitgebreide managementinformatie over klant-/artikelrelaties
  • Complete afhandeling voor zowel verkoop als inkoop met EDI berichtenverkeer
  • EDI-faciliteiten: DESADV berichten versturen en RECADV verwerken, EDI orders versturen naar leveranciers
  • Geschikt voor VMI

Meer weten over FOBIS® ERP?

Neem contact met ons op